Cerita Hari Ini - Komitmen terhadap Gereja


Seorang ibu pergi ke Gereja untuk menghadiri Misa kudus pada hari Jumaat, namun dia begitu hairan mengapa tiada orang pada saat itu, lalu ia meninjau-ninjau di kawasan Gereja tersebut sambil melihat-lihat jam tangannya, masa nya tepat seperti misa kudus selalu dijalankan.


Ia termenung sejenak dan lalu memutuskan saja pulang ke rumah kerana mungkin Paderi berada di outstasi katanya dalam hati.

Saat ia memusingkan badannya ke belakang, ia terpandang seorang budak perempuan siap berpakaian seragam sekolah sedang membelai-belai kelopak bunga yang ada di situ.

Ia mendekati budak perempuan itu dan bertanya di mana ia bersekolah, budak perempuan itu menjawab dan alangkah terkejutnya si ibu bila mengetahui budak tersebut bersekolah di sekolah yang hanya beberapa langkah saja dari pejabat tempat ia bertugas lebih kurang 40 batu jauhnya dari Gereja ini.

Ibu itu menawarkan dirinya untuk menghantar budak tersebut ke sekolah sambil mengeluh dalam hati , " Alangkah dekatnya rumahku dengan Gereja, apakah memang aku mencintai Gereja atau hanya datang di masa susahku sahaja





"KasihKu terhadap rumahMu ya Allah, berkobar-kobar seperti api" ( Yoh 2 : 17)

DiggIt!Add to del.icio.usAdd to Technorati Faves